Bad Gastein 2018 Hemresa

Revelj och därefter slutpackning. 8.30 skulle allt bagage utom skidor lämnas vid receptionen vilket också hände. En sista frukost på detta fina hotell. Killarna berättade att de hade varit på Häggbloms efter att vi lämnat dem. De hade inte någon närmare koll på när de kom hem. Efter frukost hämtade vi skidor, lämnade in nycklar och promenerade till bussen. På Salzburgs flygplats tog det lång tid innan incheckningen öppnade  men när väl den var fixad köpte vi varsin pizzamacka för att kunna hålla hungern stången till hemkomst. Planet var en timme försenat och när vi kom till Arlanda var det en miljon andra som också hade landat och skulle ha sitt bagage. Varför det tog en evinnerlig tid innan vi kunde rulla ut på parkeringen. Det var minus 5 och ett heltäckande lager av snö på backen. Birgitta, som hade fått kämpa ordentligt för att få upp bilen från nedfarten, kom och hämtade. Vi skjutsade hem Olle och Jacob och tackade för denna förmodligen sista sportlovsresan.

Bad Gastein 2018 Dag 7

Killarna tog sovmorgon men Olle och jag var i backen något sånär tidigt. Vi avv erkade några backar innan det var dags att ta sig till Alpresors grillplats. Killarna anslöt efter ett tag. De hade hamnat i slang med Jakob Karlberg på Silver Bullet och sedan hängt med honom till Häggbloms. Enligt dem själva kom de hem vid halv-två. Alpresors grillfest var trevlig. Martin kom och spelade och sjöng lite, guiderna dansade och Tommy Myllymäki grillade biffar. Efter grillfesten var det bara att bege sig hemåt. GPS-klockan sa att vi hade åkt 45 km denna dag.

Efter en stunds andhämtning tog vi oss till Silver Bullet och avnjöt lite Hit Machine. Killarna gick iväg och provianterade lite sprit och badade sedan spa.

Lite senare än överenskommet kunde vi gå till middagen. Killarna hade blivit uppvaktade av barn och ungdomar i spaet och hade svårt att komma ifrån. Middagen idag var friterad torsk alternativt ankbröst. Olle och jag drack andra g´halvan av den vitvinsflaska som vi sparat från i onsdags. Efter maten avslutade vi  en plumpomgång, jag vann, och därefter checkade vi ut för lite drygt 4000 kr.

Vi uppmanade Calle och Jacob att påbörja sin packning redan nu då väskorna skall lämnas 08.30 imorgon, Särskilt som de har köpt på sig bl a annat kolsyrade groggar i glasflaskor som bör emballeras väl.

V i tog oss till Silver Bullet en sista gång för att köpa öl för liftkortet. En tveksam affär då garderoben kostade 2 EUR och ölvärdet var 3. Lite pluss i varje fall.Efter en stunds iakttagande av dansande ungdom gick vi hem. Killarna antydde att de tänkte gå ut igen men om det vet jag intet.

Bad Gastein 2018 Dag 6

Jättetiidig morgon. Så tidig att frukosten inte hade öppnat när vi kom. Och grabbarna kom strax efter med endast minimal uppvaktning.Vi lastade en charterbuss som skulle ta oss till Alpendorf. Vi var ett tjugotal svenskar/norrmän och ett tiotal finnar. Idag var vädret strålande och temperaturen c:a tio minus. Vi delade in oss i två grupper: en finsk och en icke-finsk. Vi i den icke-finska gruppen fick Alex och Teo som guider. Alex guidade och Teo tog kön. Vi körde 61 km igenom Alpendorf, Wagrain och  Flachau. På bussen hem var det afterski men vi fortsatte på Silver Bullet när vi kom hem och tog någon öl och någon Jäger. Killarna gick och spaade på plan 6 medan Olle och jag höll ställningarna på afterskin.

Middagen ikväll var en wienerschnitzel med tillbehör och innan det en svampsoppa och efter en efterrättsbuffe. Den sedvanliga  totalsalladsbaren ej att förglömma. Efter maten gick Olle och jag till Corner bar för att se Arsenal City. Vi kom i slang med killarna i Hit Machine och resonerade om diverse gamla hitlåtar-

Killarna anslöt så småningom.

Olle och jag gick till Silver Bullet till kl 11 då Hit Machine skulle spela. Efter ett tag anslöt killarna och var kvar en stund innan de gick vidare. Olle och jag avslutade vår kväll framåt midnatt.