Lilla Venedig

Uppstigning och frukost vid 9. Solen sken obönhörligt och vi bestämde oss för att vänta med utflykt till senare på dagen. Sagt och gjort så intog vi några stregiskt placerade solstolar och intog solläge. Bokläsande och d:o lyssnande vidtog, endast med avbrott för drinkhämtning och vattengymnastik. Jag läste ut min semesterläsning "Det som inte dödar oss" och Birgitta lyssnade klart på sin "Utvandrarna". Sara läste fysik.

Efter lunch tog vi bussen västerut till Mórgan, staden som också kallas Lilla Venedig. Bussresan tog 45 minuter och tog oss genom spännande landskap. Till sist landade bussen i en till synes skräpig ort. Fast när vi kom runt på havssidan fanns massor med fina restauranger och d:o gränder och det påminde inte så lite om stora Venedig.
Och det fanns en enorm gästhamn. Jag blev i hastigheten övertygad av en slipad försäljare att jag måste köpa ett polarisationsfilter och gjorde därför det. Det kostade 25€. Vi stannade sedan på en krog och tog glass och Sangria.

Efter detta strosade vi vidare och efter en bit kom vi till en plats varifrån en båt skulle gå med målet Playa del Ingles. Vi valde att hoppa på den och fick en intressant tur längs kusten via två stop till något som hette Augunaugun ungefär.

Där gick vi av och vi fick då se en fiskebåt lasta av stora kvantiteter av tonfisk som den hade plockat upp i havet utanför.

När vi hade tittat klart på fisken klev vi ombord på en transportbuss som körde oss till Jumbo centrum varifrån vi tog oss till hotellet per fot.
Efter dusch och återhämtning gick vi till middagen. Som vanligt var den förträfflig liksom ostarna, desserten och whiskyn. Tyvärr fick Sara lite ont i magen men vi kollade ändå in trubaduren vid poolbaren, och sedermera ävedn dansbandsduon (ny för kvällen) i scenbaren. Birgitta och jag dansade lite, och det gjorde även Janne och hans fru. En frågequiz presenterades med förhållndevis enkla frågor men vi var en smula okoncentrerade så vi missade prispallen.

Under hela veckan har det varit förvånandsvärt lite svenska gäster på hotellet. Mest tyskar och en del engelsmän och fransmän. Någon finne men väldigt få svenskar. På stan har vi stött på en del, men inte på hotellet. Det har förändrats de sista dagarna. Idag kom ett sextiotal folk från Framtiden och gjorde sitt avtryck på stället.
Nu återstår bara utcheckning och hemresa