Enda in i kaklet

Idag har vi gjort allt vi ville göra under resan men inte hunnit under de andra dagarna. Vi tog tåget imorse till saltgruvan. Resan tog ca 20 minuter och en enkel biljett kostade 12 kr. Var kul att komma ut ur staden och se lite glesbygd också. 

Vi gick på en guidad tur i gruvan, den tog 2 timmar och vi var nere på 140 meter under marken. Det var ganska varmt där nere och de hade verkligen fixat iordning gruvan! Väldigt vackert med alla olika sorters salt som fanns. Tyvärr tog jag inga bilder inne i gruvan då ett fototillstånd skulle kosta drygt 200 kr...  

Efter gruvan tog vi tåget tillbaka till stan och åt sushi. Därefter fick vi äntligen vår efterlängtade massage!! Jag valde en helkroppsmassage med cocosolja och mamma tog en annan. Båda var väldigt nöjda! Vi blev så trötta att vi gick till hotellet för att vila lite haha. Jag tog fram matteboken (snyft) och sen packade vi väskorna. 

När vi var återhämtade igen så gick vi till shoppingcentret och jag fick mina naglar fina. Sen gick vi lite i affärer och avslutade dagen på en texmex vägg i vägg med hotellet. Sjukt mycket mat! 

Vädret har varit grått och regnigt hela dagen, så våra aktiviteter har passat ganska bra!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0