Lördag – hemresa

Bussen till flygplatsen skulle gå 10 i 8 och därför hade man börjat frukost redan kl 6. Vi packade allt och bar ner i vestibulen innan frukost. Jag hämtade våra skidpaket där jag hade ställt dem kvällen innan. Lite konstigt tyckte jag ett av dem verkade men tänkte inte mer på det. När jag lastade skidorna i bussen tyckte jag återigen att något var konstigt. Kanske var det inte våra skidor? Jag sprang upp till vår skidbod och kollade. Där fanns ett av våra skidpaket kvar, slängda på en annan del av rummet än där jag hade lagt dem. Jag tog med de rätta skidorna till bussen, men fortfarande återstod problemet att jag hade tagit någon annans skidor. Jag grävde fram det paket som jag trodde det var, men helt säker kunde jag inte vara eftersom 50% av alla skidpaket var svarta Stadium-d:o. Jag kollade namnet på adresslappen och hörde med guiden om någon med det namnet fanns på bussen. Det gjorde det inte varför jag kände mig trygg med att återlämna det utvalda paketet. Ännu har jag inte hört om någon upprörd skidresenär så gissningsvis vart det bra.

Efter extremt lång tid för incheckning kunde vi borda planet och lyfta på utsatt tid. Vi landade på Arlanda 10 minuter innan tidtabellen men den intjänade tiden förlorades i väntan på transfer till Benstocken.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0