Bad Gastein 2018 Dag 5

Tidig uppgång då bussen till Dorfgastein skulle hinnas med. Vi upplever att grabbarna inte kommer upp i tid men de har förmodligen bara lite mindre marginal än vi tycker är bra. Det är dock inte alltid så lätt att veta säkert varför tjat kanske dyker upp i deras uppfattning om omgivningen. Hur som helst kom vi i tid till bussen och kom iväg mot Dorfgastein. Termometern på Dorfgastein pekade på 18 minus så jag köpte ett par fingervantar var åt Calle och mig att ha innanför tummvantarna. Uppe på toppen blev vi indelade i grupper och vi hamna i norska Noras medelgrupp. Vi höll ett bra tempo genom många av backarna i systemet. B ackarna var väl pistade och de höll bra. I många backar kändes det som  att vi var ganska ensamma. Solen värmde bra så i dess sken var det nog bara 5 till 7 minusgrader. Lunch intogs i backen och var i form av lasagne eller hyttetoast. Vi öste på till klockan 3 och hade då tillryggalagt 51 km. 30 av dess var i pist, resten i lift.

Väl hemma tog sig Calle till gymmet och vi andra åt afterski-buffet. Vi tog oss därefter allihopa till Silver Bullet och avnjöt några öl, några Jäger och lite bra Hit Machine/Jakob Karlberg-afterskihålligång.

Efter afterskin tog sig killarna till det övre spa:et och badade och bastade med en massa folk, bla blev de goda vänner med några tioåringar. Olle och jag valde istället det nedre spa:et som inte tillåts för barn och är därför betydligt lugnare.

Jag utförded ett litet akutjobb åt en kund men vid  19.30 blev det middag. Olle och jag fortsatte på fisklinjen och fick idag en god röding. Grabbarna år rostbiff. Tommy Myllymäki kom förbi och undrade hur maten smakade.

Efter maten satt vi en stund i pianobaren  och spelkade en halv omgång plump. Eftersom det är en ännu tidigare uppgång imorgon gick vi i säng lite tidigare,

 
++
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0