Final 31 oktober 2014

Dagen började med en stunds datortid i receptionen innan övriga familjen vaknade till liv. Vi hörde oss för om busstider till flygplatsen följande morgon och vi försökte boka plats för att komma in i riksdagshusets glaskupol. Det sistnämnda gick vi bet på då det inte fanns lediga tider kvar. Efter frukost begav vi oss till Kurfurstendam och besökte några fashionablare klädesbutiker, som Tommy Hilfiger, Hugo Boss och Gant.

Vi rörde oss hela tiden mot de centralare delarna av stan och vi hamnade så småningom i Europa-centret. Där passade vi på att laga Calles telefon vars skärm nu var mer sprickor än glas. Lagningen var klar på en halvtimme och kostade en hundring.

Vi tog oss igenom hela KaDeWe som lär vara fastlandseuropas största varuhus. Harrods är större men det ligger ju på en ö. På KaDeWe handlade vi några ostar och lite smink. Och innan vi åkte hem från stan hann vi handla en tröja till Calle och en höstjacka till mig.

På vägen hem handlade vi lite vin och vindruvor att ha till ostarna. Vi gjorde oss iordning för kvällen och dukade upp till förfest.
Efter denna tog vi oss till Potsdamer Platz och åt middag på en pizza och pastabar och glass och kaffe på en glassbar. Sedan såg vi den småtrevliga filmen Pride innan vi tog bussen hem

Klockan 05.30 gick vi upp, checkade ut och tog buss till Zoologiska parken där vi bytte till bussen som skulle ta oss till flygplatsen. Klockan 08.20 lyfte vi mot Arlanda. Ett regnigt Arlanda och en 5-6 grader mötte oss 1 timme och 20 minuter senare.