Cykeldag

Planen var att ta taxi till en marknad några kilometer bort efter tips från informationsmötet igår. Ingen kände dock till någon marknad just idag när vi skulle boka taxi så istället valde vi att hyra cyklar. I vårt All-Inclusive ingick en dags cykelhyra så det var väl lämpligt att utnyttja det denna dag. Efter frukost tog vi oss till cykeluthyraren och kvitterade ut 3 stycken city bikes.

Vi cyklade runt i Playa del Ingles i en timme varefter vi tog oss tillbaka till hotellet och Sara och Birgitta hoppade
med i en yogagrupp.

Själv passade jag på att produktionssätta några program åt en kund. Efter lunch tog vi oss ut på cyklarna igen. Nu cyklade vi till grannområdet Maspalomas. Det var ett mycket trevligt område med mysigare miljöer än där vi bor.

Längs strandpromenaden fanns flera mänskliga statyer modell Las Ramblas i Barcelona. När vi sett tillräckligt av Maspalomas återvände vi till Playa del Ingles och till hotellet. Vi lämnade tillbaka cyklarna och konstaterade att vi hade tillryggalagt 2,6 mil.

Vi pustade ut i baren och provade våfflorna som varje dag erbjuds där.
Vi tog oss sedan till rummet och ägnade oss åt integralkalkyler, Newtons alla lagar och lite vila. Och lite rosé.
Temat på middagen idag var mexikanskt, så förutom allt det vanliga fanns tacos, burritos och ananasmackor.
Efter mat, kaffe och avec tog vi oss in till scenbaren och avnjöt en talangfull saxafonist som spelade ett tjugotal låtar. Därefter mannekängade två vackert formade tjejer lika många sommarklänningar innan saxofonisten åter tog över scenen och fortsatte sin spellista. Redan halv elva kände vi oss trötta och blåste därför en tidig tapto.